دانشگاه ییل
نوشته شده توسط : محمد دوستی

دانشگاه ییل (Yale University) یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آمریکا و جهان است. ییل یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان است که افراد نامی زیادی در آن تحصیل کرده اند. بسیاری از روسای جمهور ایالت متحده فارغ التحصیل این دانشگاه بودند. دانشکده حقوق این دانشگاه همیشه رتبه اول را در میان تمام دانشگاه های آمریکا بدست می آورد. تحصیل در دانشگاه در ییل می تواند یکی از بهترین تجربیات هر فرد باشد. این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی اهمیت زیای قائل است و همواره امکانات بسیاری را برای جذب و پذیرش دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. دانشجویان در سراسر جهان علاقمند به تحصیل در دانشگاه های آمریکا از جمله دانشگاه ییل هستند. این امر به دلیل سطح علمی بالا و حضور اساتید برجسته در این دانشگاه ها است و اینکه این مراکز بازار کار خوبی برای دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی دارند.دانشگاه ییل در سال 1701 در شهر نیوهیونایالت کنتیکت آمریکا تاسیس شد و به عنوان  یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان جهان به حساب می آید. این دانشگاه خصوصی محل تحصیل بسیاری از افراد مشهور و بزرگ آمریکا و جهان است. این دانشگاه از زمان تاسیس در راستای گسترش دانش و به اشتراک گذاری پژوهش های علمی و استفاده از خلاقیت در اجرای تحقیقات و حفظ اطلاعات فرهنگی و علمی برای نسل های بعد، تلاش کرده است.  دانشگاه ییل به دلیل واقع شدن در نیوهیون و ایالت کنتیکت و برنامه های نمایشی و موسیقی عالی در این شهر، سازمان های دانشجویی مختلفی مانند Yale Whiffenpoofs  شکل گرفت. و به دلیل رقابت با دانشگاه هاروارد مشهور شد.

دانشگاه ییل توسط هیئت امنایی نظارت و  به طور رسمی با نام شرکت ییل شناخته می شود. این شرکت همچنین توسط کابینه دانشگاه یک نهاد توسط رییس جمهور که تشکیل شده از روسا و معاونان رییس جمهور و سایر رهبران ارشد دانشگاهی و اداری است. داین دانشگاه یک دانشگاه بزرگ تحقیقاتی است که دارای برنامه های مختلف  گروها، مرازک، موزه ها، مدارس و سازمان های زیادی که به آن وابسته است.
ییل در مقطع کارشناسی قریب به 6000 نفر دانشجو ثبت نام می کند و به عنوان  یکی از بزرگترین دانشگاه های آمریکا محسوب می شود.  وسعت این دانشگاه  آن 373 هکتار و دارای یک پردیس مرکزی با 260 هکتار مساحت است. ساخت ساختمان های آن به قرن 18 برمی گردد و متشکل از 14 واحد است. این دانشگاه شامل چندین دانشکده مختلف است.

 دانشگاه ییل سراپلای  بیشتر رشته های تحصیلی را در مقاطع مختلف کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه می کند. همچنین این دانشگاه علاوه بر ارائه دروس در مقاطع تحصیلی، دوره هایی را نیز در بدون ارائه مدرک در حوزه های مختلف ارائه می کند. این دوره ها به افراد اجازه می دهند تا بدون تحصیل و داشتن یک برنامه درسی طبق ارائه دانشگاه به مطالعه و تحقیق در حوزه دلخواهشان بپردازند. اما باید بدانید که گرفتن پذیرش از دانشگاهی که قدمتی 300 ساله دارد و افرادی همچون جورج بوش رییس جمهور در آنجا تحصیل کرده اند قطعا کار سختی است و به توانایی های شما بستگی دارد.
پذیرش در این دانشگاه به ارائه مدارکی کامل و داشتن یک رزومه علمی خوب بستگی دارد. اما باید بدانید که در میان مدارک آنچه از همه برای دانشگاه مهمتر است ارائه یک انگیزه نامه مناسب است.. ارائه یک انگیزه نامه خوب می تواند به دانشگاه کمک کند که شخصیت متقاضی را به درستی بشناسند. پذیرش دانشجویان در دانشگاه ییل فقط بر اساس رزومه شخصی افراد و بدون توجه به شرایط مالی آن ها انجام می گیرد. دانشجویانی که واجد شرایط تحصیل در این دانشگاه باشند حتی با وجود پر کردن فرم های درخواست کمک مالی نیز می توانند پذیرفته شوند. دانشگاه برای این دانشجویان تلاش می کند که از طریق کمک هزینه ها، وام های دانشجویی و اشتغال به کارهای دانشجویی و بعد از فارغ التحصیلی هزینه های آن ها را تلاش کند.

https://sirapply.com/دانشگاه-ییل





:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: